Entrevista a Thierry Baggi, referent identitari de Còrcega.

Entrevista a Thierry Baggi, referent identitari de Còrcega.

NACIONALISME IDENTITARI CORS : ENTREVISTA AMB THIERRY BIAGGI.

Thierry Biaggi, activista nacionalista cors i europeu, nascut a la diàspora corsa de el sud de França, activista molt jove en el Front Nacional. Exclòs pel seu desacord amb la línia de el partit sobre la qüestió de Còrsega. (1998) Integrat en el moviment nacional cors des de la dècada de 2000. Elegit membre de la primera Cunsulta Naziunale (Assemblea Nacional Provisional de Còrsega) de 2008 a 2012. Cap de el grup militant avantguardista LEIA Naziunale (2016-2020). Participa a la iniciativa sobiranista Forza Nova.

HISTÒRIA I IDENTITAT

Grecs, Romans, Vàndals, Corona d’Aragó, República de Gènova. Còrsega és una illa profundament europea que sempre ha estat a l’avantguarda de la lluita contra els enemics de la nostra civilització, des dels cartaginesos fins als musulmans. Pot resumir breument la gènesi del poble cors?

Còrsega ha estat habitada des d’abans del Neolític i la nostra gent és “des del fons dels temps”. Estrictament parlant, no existeix un grup ètnic cors, sinó una identitat particular modelada per la història i la geografia. En general, els corsos estan units a l’àrea cultural toscà-lígur, fins i tot si la seva composició ètnica original els acosta en part als sards. La romanitat i el catolicisme constitueixen la dimensió civilitzatòaria de la nostra identitat.
Els nostres avantpassats van lluitar contra els moros, van participar en la batalla de Lepant, van sofrir les incursions de berbers del nord d’Àfrica i dels turcs, i durant un temps van formar una Guàrdia Papal. El nostre passat i el nostre futur encaixen en el camp d’Europa. Els corsos dignes d’aquest nom són “romans” … com ho va ser Napoleó!

Napoleó va néixer l’any en què Còrsega es va convertir en francesa. Què opines d’aquesta incorporació a França?
Hauria estat millor que Còrsega continués formant part de la República de Gènova i després d’Itàlia?

Aquesta incorporació a França va resultar en última instància perjudicial per al nostre ésser col·lectiu des que es va imposar un sistema republicà-jacobí que no tolera l’existència de “pobles-pàtries”. Molts corsos van participar en el poder francès, però com a poble, avui estem en perill d’extinció.
No estem refent la història, simplement notem que Itàlia respecta més la identitat cultural dels seus diferents pobles.
Còrsega és l’única illa del Mediterrani occidental que no es beneficia d’un estatus autònom.
En realitat, la República francesa és avui el “problema” d’Europa, com ho va ser la monarquia dels Capets, que durant segles es va oposar al Sacre Imperi Romanogermànic, és a dir a Europa.

En les trobades que he tingut amb els camarades corsos, en les publicacions nacionalistes corsos i en la vida social corsa en general, es nota una forta i actual importància del catolicisme. Com promoure la fe cristiana catòlica com a element constitutiu de la identitat corsa?

El catolicisme a Còrsega és sobretot cultural, comunitari, popular i, en certa manera, “pagà”. Es basa més en les moltes germanors que en un clergat majoritàriament no natiu. Per a ser valorada com un element de la identitat corsa, aquesta forma de catolicisme ha de mantenir-se allunyada d’una jerarquia eclesial controlada per París i especialment vinculada a la deriva globalista de l’Església actual. S’ha de fomentar el desenvolupament del corrent tradicionalista per a aprofundir en un catolicisme popular-identitari.

La bandera de Còrsega (A bandera Corsa) representa una victòria sobre els musulmans. Serà el blanc dels fanàtics del “penediment blanc”?

Aquests “fanàtics” declarats obertament, afortunadament, no existeixen a Còrsega. És cert que els nostres símbols nacionals (himne, escut d’armes, banderes) són políticament incorrectes i constitueixen un baluard, una forma de protecció espiritual contra l’Enemic.
El nostre himne nacional, el ” Diu vi salve Regina” és una cançó religiosa d’origen toscà i celebrem la Nació el 8 de desembre, dia de la Immaculada Concepció.
És per això que uns certs moviments nacional-globalistes vinculats a la maçoneria intenten subvertir aquests símbols reinterpretant-los: la banda en el front del moro com a símbol de la “il·luminació” i de l’alliberament, etc.
Un grapat de traïdors d’esquerra participen en operacions de subversió guiades i finançades per París, però de moment no s’atreveixen a atacar els símbols nacionals.

NACIONALISME CORS.

Quina és la seva valoració del FLNC? És una de les tendències més pròxima a les propostes d’identitat?

El FLNC és una organització polític-militar clandestina fundada en 1976 per a donar suport a la lluita nacional corsa amb la independència com a objectiu final. Al llarg dels anys, e FLNC s’ha “diversificat” en diferents moviments, a vegades antagònics, amb diferents estratègies i objectius polítics.
Els mitjans tècnics de què disposa avui l’Estat francès ja no permeten una lluita armada permanent i eficaç. Però la persistència d’un espai polític nacional cors al marge de les institucions i la legalitat francesa tradueix “la voluntat de ser” del nostre poble, fora dels marcs importats i impostos.
Cal assenyalar que la comunicació de les organitzacions clandestines és generalment menys políticament correcta que la de les formacions públiques. Aquests últims estan ara en gran part “sota la influència” …

Fundada recentment, Forza Nova és l’expressió del nacionalisme identitari cors. Esperem que els veritables nacionalistes s’identifiquin amb el seu missatge. Quina és la seva opinió sobre el desenvolupament de Forza Nova a Còrsega?

El temps ho dirà! Com en la resta del Mediterrani, la vida política a Còrsega depèn en gran manera dels clans, el mecenatge, els negocis i fins i tot les consideracions de la màfia. L’aspiració populista-identitària existeix, no obstant això, i es va reflectir en el resultat històric que Marini Le Pen va obtenir a Còrsega durant les eleccions presidencials de 2017 (48% en la segona volta). Forza Nova es dirigeix als corsos que rebutgen la deriva esquerrà i globalista del nacionalisme institucional.
Còrsega no se salva del col·lapse de França, especialment perquè els nacionalistes clàssics no s’oposen doctrinalment al sistema vigent.

Veiem que Forza Nova se sent lligada a partits com Fratelli d’Itàlia i la LEGA de Matteo Salvini. Per què aquest acostament?

Com es va esmentar anteriorment, els vincles històrics i culturals amb la península itàlica són naturals. Però més enllà d’això, considerem que la dreta italiana, més que la seva contrapart francesa, està a l’avantguarda de la lluita civilitzatòria a Europa occidental. Itàlia és el principal camp de batalla en la guerra entre globalistes i populistes. França està acabada.

L’EUROPA DELS POBLES.

Putin és avui el líder europeu amb la major força militar, política i diplomàtica per a oposar-se al globalisme amb seu als Estats Units. Quina és la seva opinió sobre el president rus i sobre la seva idea d’Europa des de Lisboa fins a Vladivostok?

L’era de Vladimir Putin va suposar la fi de la “Fi de la Història” proclamat pels liberals occidentals. La Tercera Roma compleix el seu destí. El poder europeu des de Lisboa fins a Vladivostok és el mite mobilitzador de tots els europeus dignes d’aquest nom. Però també és l’únic objectiu polític realista que pot assegurar la supervivència de tots els nostres pobles.

Hem vist la seva participació en actes de solidaritat amb el poble armeni i amb les repúbliques de Novorossia de parla russa. Pot donar-nos breument la seva opinió sobre aquests dos conflictes?

Aquests conflictes estan relacionats En tots dos casos, l'”estat profund” globalista apunta a Rússia a través d’actors regionals (Turquia, UE) o representants (islamistes, pseudo-nazis). Qui ataca a Rússia és enemic d’Europa. Totes les forces extraeuropees, estatunidenques, turques o d’un altre tipus, han de ser expulsades d’Europa. D’Armènia a Kosovo.

Què opines de la idea d’una “Europa dels pobles”? Quina seria la manera de construir aquesta Europa dels pobles lliures?

“L’Europa dels pobles” només pot existir a través d’una Europa com a potència. Aquest és el principi imperial romà. Una Europa rica en diversitat però unificada en el cim, segons el principi tradicional de subsidiarietat. La construcció d’aquesta Europa passa per la lluita contra la invasió migratòria, les ideologies subversives, les institucions, les organitzacions i les persones subjectes o vinculades a interessos no europeus.
Concretament, això implica el desenvolupament d’una elit europea conscient, articulada entorn d’un Front Civilitzacional, amb bastions com l’Hongria de Orban o la Rússia de Putin. Cadascun de nosaltres, onsevulla que estiguem, estem construint l’Europa dels pobles lliures … lluitant contra els nostres enemics.

No hi ha comentaris

Post A Comment