Rebentar al conductor.

Rebentar al conductor.

L’ajuntament de Barcelona, ara que “casualment” s’acosten eleccions municipals, ha decidit congelar la implantació de noves superilles, és a dir atura els seus projectes d’urbanisme tàctic, superilles i altres desastres …. deu ser que se la veu venir.

Recapitulem una mica, en origen la idea dels comuns de reduir el tràfic, fer una ciutat més verda i “propera” al ciutadà no és pas dolenta en si mateixa.

El mètode que han utilitzat per dur a terme el projecte, si és que veritablement era el seu projecte, sí que és dolent.

Quan parlem de canvis d’aquesta grandària la feina és molt complicada. La idea de base, que hom entendria i ben segur compartiria, seria posar els mitjans per descongestionar la ciutat en positiu, és a dir una millora de les xarxes viàries i de ferrocarril que cada dia fa servir la gent per venir i sortir de la capital. També serien imprescindibles grans àrees per estacionar els vehicles als voltants de la ciutat i des d’allí llançadores al centre. Tot això naturalment complementat amb una millora dels transports dins del nucli urbà, tema sobre el qual, s’ha de reconèixer, alguna cosa si s’ha fet.

Aquest podria ser l’esbós sobre el qual treballar, una tasca de llarga duració i amb molts entrebancs assegurats (perquè s’hauria d’implicar a altres administracions i municipis dels voltants a la capital) però que feta amb senderi donaria bons fruits a mitjà termini.

Què han fet els comuns?, ho direm ras i curt, han optat per “putejar” al conductor, han anat a correcuita, a destrossar carrers, talls innecessaris, canvis de direcció inversemblants, obres obertes que un cop començades s’aturen durant mesos (per exemple a la Diagonal amb el tramvia) zones reservades ..”per ningú”, eliminar estacionament sense contemplacions, etc..

Què han aconseguit?, doncs reduir una mica la quantitat de cotxes que circulen pels carrers … Però a costa d’emprenyar a la gent, de fer augmentar la contaminació amb els embussos monumentals i de més accidents, tot un desgavell.

Una de les últimes, serveixi d’avis, és un canvi de senyals que molts cops els conductors no adverteixen. Els antics senyals que permetien l’estacionament a tothom, però el reservaven per la càrrega i descarrega en unes hores determinades estan sent substituïts “a traïció” pels de la foto. El canvi costa de veure i té molta “mala llet”, perquè la prohibició d’estacionament ES TOTAL excepte per la càrrega i descarrega durat unes hores. La grua està fent l’agost en ple desembre.

Comuns … La xacra.

No hi ha comentaris

Publica un comentari